Allmänna Villkor


1. Tillämplighet

1.1 Dessa villkor gäller mellan "MittMat AB", nedan kallat "MenyMall", och våra kunder, nedan kallad Kund.


2. Avtal

2.1 Dessa villkor är bindande när båda parter har undertecknat "Avtal MittMat" eller när Kund skickar in en beställning från www.menymall.se.

2.2 För befintliga kunder är uppdateringar av de allmänna villkoren giltiga 30 dagar efter publicerad ändring.


3. Tjänstebeskrivning

3.1 MenyMall ska säkerställa att systemet alltid fungerar och att alla tillgängliga funktioner är i drift.

3.2 MenyMall ska vara behjälplig med uppdatering av information såsom öppettider, menyer, företagsbeskrivningar, etc.

3.3 Kunden har det slutliga ansvaret för att öppettider, menyer, företagsbeskrivningar är korrekta.

3.4 MenyMall erbjuder teknisk support helgfria vardagar mellan 9-16. MenyMall ska även tillhandahålla ett journummer för Kundens övriga öppettider för akuta ärenden.


4. Tillgänglighet

4.1 MenyMall ska aktivt arbeta för att tjänsten ska vara tillgänglig 24/7.


5. Avgifter

5.1 Gällande avgifter är definierade i "Avtal MenyMall" och inkluderar startavgift, kvartals- eller årsavgift och eventuella tillval. Alla priser anges i svenska kronor och är exklusive moms om inget annat anges.

5.2 Avgifter betalas enligt det paket som Kunden har valt.

5.3 Vid fakturering per post tillkommer ingen fakturaavgift.

5.4 Vid betalningspåminnelse utgår en avgift om 60kr.

5.5 Dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen från förfallodagen tills dess att full betalning erlagts.

5.6 Kunden ska inom 8 dagar från mottagande meddela om fakturan anses felaktig.

5.7 Vid utebliven betalning av fakturan har MenyMall rätt att stänga av Kundens konto direkt.

5.8 Prishöjningar för MenyMalls produkter/tjänster ska meddelas minst 30 dagar innan höjning.


6. Leveranstid av Tjänsten

6.1 Om leveranstiden förväntas överskrida 15 dagar ska MenyMall meddela Kunden en ny preliminär leveransdag.

6.2 Om leveranstiden överstiger 30 dagar har Kunden rätt att häva avtalet.


7. Uppsägning

7.1 Uppsägningstiden är 30 dagar.

7.2 Uppsägning kan ske per post, e-post eller telefon.

7.3 Uppsägningen anses bekräftad när Kunden har mottagit skriftlig bekräftelse från MenyMall.

7.4 Avtalsperioden ska framgå på fakturan.


8. Ansvar

8.1 Kunden är fullt ansvarig för webbplatsens innehåll och för utförandet av beställningar samt kvaliteten på slutprodukten.

8.2 Kunden är ansvarig för att Slutkunds personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR.

8.3 Kunden ska säkerställa att innehåll såsom bilder, texter och priser inte strider mot upphovsrättslagen.

8.4 Kunden ska hålla sig uppdaterad på de allmänna villkoren enligt punkt 2.2.


9. Tvister

9.1 Tvister med anledning av dessa villkor mellan MenyMall och Kunden ska prövas vid Dalarna tingsrätt.


10. Force Majeure

10.1 Vid händelser såsom krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter eller liknande händelser utanför vår kontroll som inte rimligtvis kunde förutses och som påverkar ingångna avtal och utfästelser från vår sida så att vi inte kan uppfylla nämnda avtal/utfästelse, ska detta utgöra grund för att befria oss från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.


MittMat AB

Silverringen 72, 603 69 Norrköping

info@mittmat.se

Momsreg.nr: SE559360868901

Org. nr:: 559360-8689



MENY MALL

https://menymall.se/